Eszter in DC

Eszter in DC

A két évszak: baseball és tél

2015. október 05. - Szerelmem, Budapest

Az elmúlt napok esős időjárása alatt igazán hálás voltam, hogy a múlt hétvégén borús, de száraz időt kaptam ajándékba. Ennek köszönhetem életem első baseball-élményét - no és annak, hogy a Washington Nationals az idényben utoljára még hazai pályán játszott. (Meg persze Augustának, aki elhívott.)

Nem állítom, hogy a mérkőzés végére minden apró részletszabályt megértettem, de már viszonylag magabiztosan használok olyan kifejezéseket, mint inning, pitcher, batter, catcher, infielder, outfielder. Kedvencem a home run (hazafutás) - nekem kicsit hosszú lenne most...

Természetesen nagyon komolyan szurkoltunk, amiben segítségünkre volt az elmaradhatatlan hotdog, sör és a Cracker Jack, ami nem más, mint karamellával bevont kukoricapehely (borzalmas). Ennek ellenére a Nats az erős kezdés után végül alulmaradt. 

Ami nagyon tetszett, hogy nem veszik halálosan komolyan a játékot. Mindenki ki-bemászkál közben, a családok piknikeznek, evés-ivás, beszélgetés. Ennek talán egyik oka, hogy a mérkőzésnek nincsen rögzített ideje, illetve sok rövid szünet van benne. Ezek sem telnek unalmasan: meghatározott koreográfia szerint minden inning után következik valamilyen szórakoztató elem. Ez lehet történelmi kvízkérdés egy véletlenszerűen kiválasztott szurkolónak pólóért cserébe, a születésnapi és egyéb köszöntő üzenetek lefutása a kijelzőn, szurkolólányok tánca, himnuszéneklés, vagy a szurkolótábor által közösen énekelt dal ("Vigyél ki a labdajátékra, vigyél ki a tömeggel, vásárolj nekem mogyorót és Cracker Jack-et, az sem baj, ha soha nem megyünk haza" stb.).

A legviccesebb szerintem mégis az Elnöki futam, amikor hat korábbi amerikai elnök bábuja versenyt fut, név szerint Washington, Lincoln, Jefferson, Roosevelt, Taft és Coolidge. A Nats mezét viselik, számuk pedig azt mutatja, hogy hányadik elnökök voltak a sorban. Az eredményeket egyébként pontosan jegyzik, az idei szezonban Taft áll győzelemre, egyébként Lincoln minden idők legjobbja.

Azon mosolygok magamban, hogy otthon vajon kiket lehetne indítani. Kossuth, Széchenyi, Dózsa, István király? Mekkora felháborodás lenne! Valahogy ki kellene békülnünk a történelmünkkel egyszer.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszterindc.blog.hu/api/trackback/id/tr207892228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása