Hogy a honvágy szóba se jöhessen, a Nemzeti Galéria érkezésemre kiállítást rendezett Gustave Caillebotte képeiből A festő szeme címmel.
(A Nemzeti Galéria önmagában is megér egy misét, ezért külön írok majd róla.)Caillebotte az egyik legkevésbé ismert francia impresszionista. Ismeretlenségének oka mindössze annyi, hogy apjától egy textilgyárat örökölt, emellett jogászként is dolgozott, a megélhetésért nem kellett aggódnia, így aztán egyetlen képet sem adott el élete során. Sokféle technikát és témát kipróbált, de a legszívmelengetőbbek a párizsi utcaképei.
Ezen az oldalon majdnem az összes festményét végig lehet böngészni.
Pénzét arra is használta, hogy barátait, az impresszionista festőket (köztük Monet-t, Renoir-t, Pissarot) támogassa, kiállításokat szervezett nekik, megvásárolta a képeiket. Végrendeletében 68 felbecsülhetetlen értékű képet a francia államra hagyott, mivel azonban nem akarta, hogy pincékben porosodjanak, azzal a kikötéssel, hogy a Luxembourg-palotában, később pedig a Louvre-ban kell őket kiállítani. Mivel azonban az impresszionistákat ekkor még az Akadémia dominálta művészi ízlés nem fogadta el, a képek felét az állam visszautasította - ezek ma egy amerikai magánalapítvány tulajdonában vannak.
A Caillebotte által festett képek közül a legtöbb ma a Musée d'Orsay-t ékesíti (vajh' mikor látom újra).
Életédességben való elmerülésemet egy koncerttel lehetett még fokozni (a Galériában minden vasárnap délután ingyenes koncerteket rendeznek). A Pablo Ziegler Quartet for New Tango nem francia tájra repített, de ugyanazzal a finomsággal és szépséggel teli zene, mint Caillebotte ecsetvonásai. (Sajnos egy másik formációban, de itt hallgatható egy kis ízelítő.) Igy telnek itt a hétvégi napok.